Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Хорольської районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, об’єднаних територіальних громад, виконкомів сільських рад та виконкому міської ради за 2018 рік

Версія для друкуВерсія для друку

Протягом 2018 року робота із зверненнями громадян в районній державній адміністрації проводилась відповідно до Закону України „Про звернення громадян“, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“.

Реалізовуючи вимоги вищезазначених нормативних документів районною державною адміністрацією здійснюються заходи щодо кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами. Застосовуються різні форми і методи роботи щодо покращення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення, які спрямовані на наближення влади до людей.

Аналіз роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації проводиться постійно, з’ясовуються причини, що породжують звернення громадян, які надходять до районної державної адміністрації, у тому числі через органи влади вищого рівня, що дає можливість бачити проблеми людей, за необхідності втручатися та виправляти стан справ.

З метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення до органів державної влади, а також підвищення ефективності роботи органів державної влади зі зверненнями громадян, питання про роботу із зверненнями громадян заслуховувалось на колегії районної державної адміністрації у І та ІІІ кварталах 2018 року.

16 лютого 2018 року на засіданні колегії районної державної адміністрації розглядалось питання „Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2017 рік“. За підсумками розгляду видано розпорядження голови районної державної адміністрації від 22 лютого 2018 року № 39  відповідно до якого керівників структурних підрозділів районної державної адміністрації, голів виконавчих комітетів міської та сільських рад зобов’язано підвищити ефективність роботи із зверненнями громадян, забезпечити належний та всебічний розгляд звернень громадян, виявляти причини, що їх породжують, періодично розглядати узагальнені дані про надходження звернень на засіданнях виконавчих комітетів.

24 жовтня 2018 року на засіданні колегії райдержадміністрації було розглянуто питання „Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 9 місяців 2018 року у відповідності до положень Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008.” Головам виконавчих комітетів міської та сільських рад, начальнику управління соціального захисту населення райдержадміністрації дано ряд доручень.

За звітний період 2018 року до райдержадміністрації надійшло 56 звернень від громадян (2017 – 83) – зменшилась кількість на 40%, з них: 41 письмове (2017- 64) : на - 36%,  та 15 - отримано під час прийому громадян з особистих питань головою та першим заступником голови райдержадміністрації  (2017 - 19): на - 21%, в тому числі – 2 на виїзних прийомах (2017 рік - 2), 6 – колективних звернень (2017 рік – 10) – зменшилось на 40%, 1 – повторне (2017 рік – 7) – зменшилась кількість в порівнянні з минулим роком на 86% від загальної кількості, 3 – депутатських звернення (2017 рік - 3). Крім того, за 2018 рік до райдержадміністрації надійшло 249 запитів з обласного контактного центру (2017 рік – 94): на + 62%. Дане збільшення пов’язано зі змінами у законодавстві стосовно порядку призначення житлових субсидій та державних соціальних допомог, оскільки більшість запитів стосувалися питань соціального захисту населення.

Аналіз динаміки надходжень письмових та усних звернень громадян до райдержадміністрації за 2018 рік свідчить про загальну тенденцію до зменшення  їх кількості, у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року.  За результатами розгляду звернень позитивно вирішено 20 – 36% від загальної кількості, на 36 звернень (64%) надано ґрунтовні роз’яснення.

Протягом 2018 року до райдержадміністрації, з урахуванням колективних звернень, звернулося 154 громадян  (у 2017 році – 241): на - 36%. У зверненнях порушено – 56 питань ( 2017 рік – 83). Серед  основних  питань,  що  порушувались громадянами,  є  питання;

   соціального захисту – 17 (2017 рік -20): - 15%,

   житлові - 2 (2017 рік - 5) : - 60%,

   роботи комунального та дорожнього господарства – 7 (2017 рік – 15) – на 53% менше,

  транспорту і зв’язку – 4 (2017 рік – 4),

  аграрної політики і земельних відносин – 8 (2017 рік - 17) : - 53%,

           праці – 1 (2017 рік - 4) : - 75%,

  охорони здоров’я – 0 (2017 рік - 2) : - 100%,

           освіти, науки, виховання дітей – 4 (2017 рік - 3): + 25%,  

  раціонального природокористування та екологічної безпеки – 1 (2017    рік - 3): - 67%,

  сім’ї та гендерної політики, захисту прав дітей – 3 (2017 рік – 0): + 100%,

  інші питання – 9 (2017 рік - 7): + 22%.

Серед авторів звернень переважають найменш захищені категорії населення:

особи з інвалідністю І-ІІІ групи – 1 (2%);

ветерани праці – 11 (20%).

     Проведений аналіз показав, що найбільш актуальними на сьогоднішній день залишаються питання соціального захисту населення, аграрної політики і земельних відносин, транспорту та комунального господарства.

     Аналіз звернень жителів району до райдержадміністрації свідчить, що найбільша їх кількість надійшла від:

мешканців міста Хорола – 18 (громадяни звертались із питань спадщини, збільшення розміру субсидій, відновлення газопостачання у будинку,  можливого забруднення навколишнього середовища, тощо),

інші населені пункти – 15 (порушувалися питання транспортного сполучення, питання соціального захисту та сімейної політики, тощо ),

Ялосовецької та Староаврамівської сільських рад по 5 (порушувалися питання транспорту, комунального господарства, соціального захисту, тощо),

Вишняківської сільської ради – 4, Трубайцівської – 3, Покровськобагачанської – 2, Андріївської, Мусіївської, Новоаврамівської, Петракіївської по 1 (звернення стосувалися питань сільського господарства, транспорту, комунального господарства та соціального захисту).

Протягом звітного періоду усі звернення громадян, що надійшли до райдержадміністрації, перебували на контролі у керівництва та згідно з резолюціями, були розглянуті виконавцями. Моніторинг організації роботи із зверненнями громадян та результати перевірок свідчать, що керівники місцевих органів виконавчої влади та керівники структурних підрозділів усвідомлюють важливість роботи із заявами, скаргами громадян, забезпечують безпосередньо на місцях всебічний та якісний розгляд питань, що порушувалися в них, вживають дієві заходи для вирішення життєво важливих проблем.

Згідно із Указом Президента України від 07.02.2008р. №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“ у райдержадміністрації здійснюється постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян:

щоквартально затверджуються графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації;

діє гаряча телефонна лінія при райдержадміністрації. За 2018 рік керівництвом району проведено 51 гарячу“ лінію;

діє постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. За поточний період проведено 12 засідань комісії та надано ряд доручень відповідно до розглянутих звернень.

Протягом 2018 року головою районної державної адміністрації проведено 24 прийомних дні (відповідно до затвердженого графіку). Найчастіше жителі району зверталися з питань соціального захисту, питань транспорту та комунальних відносин.

З метою зменшення надходження звернень від громадян у вищестоящі органи влади, вирішення проблемних питань керівництвом районної державної адміністрації проводилися виїзні дні прийому громадян у населені пункти району (згідно затверджених графіків). Голова районної державної адміністрації здійснила 12 виїзних прийомів, перший заступник – 13. Крім того, згідно плану роботи райдержадміністрації 08 серпня 2018 року проведено  захід „День віддаленого села“  у селі Єрківці Покровськобагачанської сільської ради, в якому взяли участь голова районної державної адміністрації, в. о. старости села, керівники структурних підрозділів райдержадміністрації, головний лікар комунального некомерційного підприємства „Хорольський районний центр первинної медико-санітарної допомоги“, дільничний інспектор, заступник редактора районної газети „Вісті Хорольщини“, голова президії районної організації ветеранів та 20 жителів села Єрківці.

Під час зустрічі жителями були порушені питання автобусного сполучення віддаленого села Єрківці з районним центром, ремонт водопроводу, забезпечення роботою та зарплатою фельдшера місцевого ФАПу та заміна старих електричних опор на сучасні нові. На всі питання надавалися різногалузеві консультації та роз’яснення  керівником та спеціалістами структурних підрозділів райдержадміністрації, жодне із порушених питань не залишилося поза увагою.

На виконання ч.1 п.5 Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 в райдержадміністрації затверджено річний графік перевірок щодо роботи із зверненнями громадян у міській, сільських радах, а також в управліннях, відділах райдержадміністрації. Відповідно до графіка проведення перевірок, за звітний період 2018 року, проведено 16 перевірок стану роботи із зверненнями громадян та заслухано на нарадах у голови райдержадміністрації звіти про роботу із зверненнями громадян 10 сільських голів, міського голови та 5 начальників структурних підрозділів райдержадміністрації. За підсумками розгляду головою райдержадміністрації дано 32 доручення.

За 2018 рік до структурних підрозділів райдержадміністрації надійшло всього 115 звернень від громадян (2017 - 103): на + 25%, з них: 91 письмове (2017 - 67): на + 26% та 24 -   отримано під час прийому громадян з особистих питань начальниками управлінь та відділів райдержадміністрації (2017 - 36): на – 33%.

 До органів місцевого самоврядування за звітний період надійшло 1270 звернень від громадян (2017 рік - 1225): на + 4%, з них  письмових – 401 (2017 рік - 308): на + 23%, під час особистих прийомів громадян отримано  869 звернень (2017 - 917): на – 5%. Серед них також є звернення від найменш соціально захищених категорій населення: діти війни (110), учасники та інваліди війни, учасники бойових дій (60), інваліди І, ІІ, ІІІ групи (78), багатодітні сім’ї та одинокі матері (68), ветерани праці (47), учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи  (37), та інші.

  Із 1274 порушених громадянами питань 337 стосувалися соціального захисту населення, 255 - комунального господарства, 77 - житлової політики, 112 - аграрної політики і земельних відносин, 34 - транспорту і зв’язку, 56 - забезпечення дотримання законності та правопорядку, 10 - освіти та виховання  дітей, 47 - екології та природних ресурсів, 67 - охорони здоров’я, 10 - праці і заробітної плати та 299 інших питань.

  Задоволено 670 (53%) звернень, на 576 (45%) надано роз’яснення, відмовлено у розгляді 11 (1%), перенаправлено за належністю – 13 (1%).

Протягом  2018 року продовжувала діяти система контролю за своєчасним розглядом звернень громадян. Проведено 12 „днів контролю“, в рамках яких здійснювалися перевірки стану виконання доручень, даних головою райдержадміністрації структурним підрозділам за результатами розгляду звернень громадян, що надійшли від органів влади вищого рівня.

Щомісячно здійснюється статистичний аналіз звернень громадян, які надходять до райдержадміністрації, що дає можливість аналізувати проблеми населення району, за необхідності оперативно їх вирішувати, виправляти  стан справ.

Для забезпечення прозорості роботи із зверненнями громадян матеріали про проведення „прямих“ та „гарячих“ телефонних ліній, виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, заходів „День віддаленого села“ та підсумки роботи зі зверненнями громадян висвітлюються у районній газеті „Вісті Хорольщини та на веб-сайті райдержадміністрації.

Районна державна адміністрація буде і надалі створювати всі необхідні умови для реалізації громадянами своїх прав на звернення та працювати відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“ та Закону України  „Про звернення громадян“.

 

 

Наверх ↑