Права споживача у разі придбання товару неналежної якості

Версія для друкуВерсія для друку

Практично кожен з нас хоча б раз у житті потрапляв у неприємну ситуацію, коли придбав у магазині товар, але він виявився неналежної якості і не може бути використаний за призначенням. Як діяти в такій ситуації розповідають фахівці Хорольського бюро правової допомоги.   

Відповідно до статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на: належну якість продукції та обслуговування;  безпеку продукції;  необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);  відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону.                                           

 Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач має право вимагати:               1) пропорційного зменшення ціни;                                                                                        

 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;                                        

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:                                                                                                   

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;                                                   

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних.

        Місце пред’явлення вимог. Вимоги споживача пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.                                                                 Споживач має право пред'явити одну із зазначених вище вимог, а в разі її невиконання  - заявити іншу.                                        Продавець, виробник зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

Документи, які необхідно надати при пред’явленні вимог.                                               

Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документу з позначкою про дату продажу товару, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

 Строк заміни товару на аналогічний товар належної якості.                                           

 За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.                                                                                             У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви.

Строк повернення коштів, сплачених за товар, у разі розірвання договору.               

Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Строк виконання вимоги про безоплатне усунення недоліків.                                         

При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Перелік таких товарів визначено Постановою КМ України від 19 березня 1994 р. N 172. До переліку включено технічно складні  побутові товари: телевізори, телефони, холодильники, комп’ютери та ін.

 За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.                                                                                                         У разі, якщо продавець (виробник) порушує Ваші права та відмовляється виконувати Ваші вимоги, Ви маєте право звернутися до  Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Головне управління у Полтавській області якої знаходиться за адресою: 36020, Полтавська обл., м. Полтава, вул. Воскресенський узвіз,7, телефон  (0532) 60-66-47, або ж до суду за місцем проживання.  

 Звернувшись до Хорольського бюро правової допомоги, яке знаходиться  за адресою: місто Хорол, вул. Незалежності, 78А, Ви маєте змогу отримати послуги безкоштовного адвоката зі складання позовних заяв та безкоштовні юридичні консультації.

Наверх ↑